Isnin, 25 Julai 2011

Filem Dakwah

 




Dalam setiap proses dakwah, setiap para da'ie pasti akan mengharungi pelbagai cabaran onak dan ranjau. Adakala bagi para da'ie yang tidak bepaut dengan kuat atas tali-tali Allah sudah pasti akan mudah futur di pertengahan jalan.

Kisah video di atas amat bermanfaat buat para da'ie untuk diambil inspirasi dari sorotan ringkas kisah hidup seorang da'ie iaitu Kiyai Haji Ahmad Dahlan yang merupakan tokoh mujadid bagi sebuah organisasi yang diberi nama Muhammadiyyah.

Filem ini sarat dengan mesej untuk diambil pengajaran oleh kita semua, khususnya buat para pendakwah yang memperjuangkan usaha tajdid, iaitu suatu usaha untuk mengembalikan masyarakat agar kembali kepada ajaran ISLAM yang sebenar, sebagaimana yang telah dibawa oleh Nabi Muhammad sallAllahu `alaihi wasallam.

Untuk menonton filem ini,click sini..

Moga sama-sama kita ambil ikhtibar dan ibroh dari filem ini.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Kenangan Umrah Ziarah Ramadhan 1430H

Umrah Ziarah Ramadhan 1430H Slideshow: Asrinajmi2009’s trip from Jitra (near Alor Setar, Kedah, Malaysia) to 2 cities Medina and Mecca was created by TripAdvisor. See another Saudi Arabia slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.